HTML

sanyika barcelonában

Egyetemi tanulmányaim befejezéseként Barcelonába bútoroztam egy kis időre, hogy kiheverjem hat év fáradtságát, és diplomatervezés fedőnév alatt zavartalanul élvehessem diák éveim utolsó pillanatait . . .

Friss topikok

Linkblog

2008.02.02. 01:30 [HALIVUD]Sanyi

néha a címet a legnehezebb kitalálni

Gondolom, arra számít mindenki, hogy egy ilyen blog arról szól, hogy az ember fogja a napját és leírja az elejétől a végéig kisebb nagyobb kihagyásokkal. Nekem ez nem megy. Fogalmam sincs, mi volt már reggel, de az előbb pl. történt egy tök vicces. A srácok partihoz készülődnak, lassan indulnak is, hiszen má majdnem két óra. Mivel én a nappaliban alszok, óhatatlanul értesülök minden partiszerveződésről ... Nos, jött a José egyik haverja (José egyébként az egyik lakótársam). Szépen bemutatkoztam, mondtam, hogy ki vagyok, honnan jöttem, stb, aztán még a végén hozzá szoktam tenni, hogy Magyarországról jöttem, a spanyolom sajna még gyenge - ezzel ugyanis kissé enyhíteni lehet az emberek fején az értetlenségét, hogy miért is dadogok ennyire. Ellenben most jött a válasz szemrebbenés nélkül.

- "Szia, én XY vagyok, rá se ráncs, az én magyar tudásom még pocsékabb mint a te spanyolod... :)

Nézzük csak, mi is volt ma... Ja igen, tök korán keltem, mert Glóriával elmentünk egy bankba pénzt felvenni a kártyámról. Persze nem ment, de neki sietnie kellett a munkába. Jó mondom, nincs gond, csak pénzem nincs, nem para, majd lesz valahogy. Max szobrot állok majd a Rhamblán :) Aztán végülis egy másik banknál szuperül működött a dolog, úgyhogy vettem le pénzt a nyelviskola díját befizetni. Szépen el is baktattam a megadott bankba, mert a lakástól nem messze volt egy fiókjuk. Vagy 30 perc sorban állás következett. A mögöttem lévő szenyor látványosan szenvedett, hogy mennyi idő megy el várakozással, és közben a bürokráciát szidta. Én bőszen bólogattam, hozzátenni nagyon nem tudtam volna ugyanis mit, spanyolul meg még kevesebbet. A bank után lassan jött a kreatív része a napnak: a "Mit főzzünk ebédre?" rész... Szerencsére ma ez nem volt túl nagy gond, mert az olasz srác, aki velünk lakik, szólt, hogy süt pizzát kettőnknek. Naná, hogy nem ellenkeztem. Közben faggattam a munkájáról. Fél éves gyakorlaton van egy biztosító cégnél, egyébként annyi idős mint én, Olaszországban végzős egy Gazdasági egyetemen. Bírom a srácot, csak sajnos nem tud jól angolul, úgyhogy mindig spanylul beszél hozzám, aminek külön örülök.

Délután elmentem a Plaza Catalunya-hoz, hogy megérdeklődjem, hogy tudok kijutni az egyetemre úgy, hogy ne kerüljön egy fél vagyonba - csak egy negyedbe ... - Az "information" felíratú inges nénit vettem célba. A sokásos protokoll:
- Hablas inglés?
- No.
- Bien ...
Ezután visszafogott spanyolságommal vázolom a helyzetet, hogy egyetemi hallható vagyok, és bizonyos rendszerességgel szeretném látogatni az egyetemet, de nincs kedvem napi 4 Eurot, mit lehetne csinálni? A nő rendes volt, nem folytotta belém a szót, de utána közölte, hogy nem illetékes ilyen dolgokban, menjek a pénztárhoz, ott kérdezősködjek, ha nem gond. Dehogy gond, legalább gyakorlom a spanyolt :|
Pénztárnál: Bérletet szeretnék a Pl. Cat - UAB megálló közé.
A tag zaklatottan kiad egy jegyet, és int, hogy menjek, ingyen van.
Valamit kezdek nem érteni. Ennyire megsajnáltak, hogy ingyen vonatjegyet kapok. Na nee, ez már sértés ...
Gondoltam, nem hagyom annyiban a dolgot, és átsétálok a szemközti túrista információhoz, és megkérdezem mégis, mire véljem ezt.
A Pl. Catalunya túristainformációs központja elég profi, jól képzett diszpécserek csücsülnek a helyükön, mi sem gazolja ezt jobban, hogy hatalmas sorok állnak mindig ott. Most sem volt ez másképp, a sok srága, vágott szemű fényképész túrista ott figyelt tömött sorokban. Nem baj, nekem van időm, közben hallgatok mp3-at. Végre rám került a sor. Ma már x-edjére, de előadom, hogy ki vagyok, honnan jöttem, és mit karok. A nő elveszi az újonnan szerzett vonatjegyem. Vakarózik, felhúzza a szemöldökét, majd még ezt párszor felváltva, aztán telefonál. Kisvártatva jön vissza boldoga, hogy Heuréka, ő már érti, mi történt. Cool, akkor mesélj, cicha! Az van, hogy valami gond van a vonatállomás jegykezelő rendszerével, és amé a hibát nem tudják kijavítani mindenki ingyen utazik. Nah, ez király, akkor kérek még vagy 10 ilyet ... :)
Közben megtudtam, a diákbérlet árát is, ez már barátibb, úgyhogy boldogan nyugtáztam ezt a bérletesdi témát is.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://sanyibcn.blog.hu/api/trackback/id/tr37321719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása