HTML

sanyika barcelonában

Egyetemi tanulmányaim befejezéseként Barcelonába bútoroztam egy kis időre, hogy kiheverjem hat év fáradtságát, és diplomatervezés fedőnév alatt zavartalanul élvehessem diák éveim utolsó pillanatait . . .

Friss topikok

Linkblog

2008.02.05. 20:59 [HALIVUD]Sanyi

Elkezdődött ...

Nah, tegnap megvolt az első nap az egyetemen, már ami a nyelviskolát illeti. Meg kell hagyni, kcsit félve mentem be az első órára, mert 4 szintvan, és engem a 3. csoportba soroltak. Szent meggyőződésem volt ugyanis, hogy csak a szerencsének köszönhetem, hogy a tippelős tesztem ilyen jóra sikerült, és majd semmit sem fogok érteni. Makulátlan nyelvtani tudásomról messze földön híres vagyok ugyanis, ezt bárki megmondhatja ...

Az órák délelőtt 10-től tartanak délután 2-ig. A tanár egy középkorú nő, elég szimpatikus, és szórakoztató. Szerencsére nem vágnak az arcunkba több órás nyelvtan blokkokat, hanem inkább ilyen beszélgetős az egész. 6-an vagyunk egy csoportban. Három lány, meg hárman vagyunk fiúk. Két csajszi Ausztriából jött, őket nem lehet érteni a fricc kiejtésük miatt, a tanár cseszteti is őket emiatt. Van egy orosz csajszi, ő elég jól beszél. Van még egy egyiptomi srác is. Nem tudom, miért, de róla mindig a Partiszervízből az asszisztens srác jut eszembe :) Még van egy olasz srác is, vele ma reggel összehaverkodtam a vonaton, mert ő is akkor írta a háziját :) Hiába a közös zászló összehozza az embereket ...

Ma beteszteltem a menzát az egyetemen. Tök jó, csak minden katalánul van kiírva, mellesleg spanyolul sem tudom még a kaják nevét. Már a sorban álltam a tálcámmal, mikor elgondolkoztam ,hogy fogalmam sincs mit mondok majd, ha sorra kerülök. Húú basszus, de tényleg, ötletem sincs, még mutogatni sem tudtam mert, nem volt mire. Láttam, hogy egy srác rántotthússal, meg krumplival megy a helyére, meg minden jól nézett ki a tálcáján. Gondoltam egyet, és félrerántottam, aztán közöltem vele, hogy nem tudom, mi a neve a kajádnak, mert nem beszélek katalánul, de most te ideállsz mellém, és kérsz egy ugyanilyet nekem. A srác kicsit megszeppent, de aztán leesett neki, hogy mivan, és csak röhögött. Lett ebédem :) Wow. majd hosszútávon azért ki kell fejlesztenem valami más technikát...

Végre ma megtaláltam az ERASMUS koordinátoromat is az informatika tanszéken. Szerzett nekem konzulenst is, aki ért a Java Server Pages-hez. Mondták, hogy holnapra írjam össze mikre van szükségem, hány gép, meg milyen erőforrások, szerverek, stb. Huhh, lazán tolják :) Viszont közölték, hogy a diplomamunkámat itt kell megvédenem egy bizottság előtt, amire igazából nem számítottam, kcsisit kamilláztam is a hír hallatán, de már megbarátkoztam a gondolattal. Végül is ők sem beszélnek angolul, meg én se, hátha megértjük egymást :) Nah, de a viccet félretéve, szegény konzulens bácsi télleg töri az englist, és alig érteni, motyog is. Assz'em, inkább vele csak levelezni fogok.

Tegnap megtalált az egyetem külföldi diákokat pesztráló részlege is, egy cseresznye ízű nyalókával, meg brossúrákkal vártak az óra után, hogy különböző programokra invitáljanak. Ez a szlogenjük: "Work hard, Party harder" - serintem menni fog :) Ma mentünk volna egy másik városba, valami farsangi felvonulást nézni, de nem volt kedvem menni, meg nem is értem haza az egyóról időben, mire ezek elinultak. Ne gondoljátok, hogy közönyös vagyok :), csak semmi kedvem nem lett volna ma éjjel részegen hazavonatozni cukornádból, holnap reggel meg suli. Egyébként valami farsangi karnevált néztünk volna meg. Mellesleg néha tök jó programokat szerveznek, pl Sevillába, Madridba szerveznek utakat az Erasmus diákoknak.

Ma nagy dolog történt, végre rendeződött a szállás ügyem. Ma kellett volna átköltöznöm az előre kibérelt albiba, de ehelyett marad a hálózsák, meg a szivacs még pár napig. És hogy ennek miért örülök? Mert a hét végén hazamegy Olaszországba Valerio, és az ő helén fogok lakni itt. Örülök, mert jó a társaság, spanyol hangokat halhatok egész nap, és már úgy megszerettem őket :) A nagy misszió az volt egyébként, hogy már a másik szállást lefoglalóztam, és innen kellett visszatáncolni. Megbeszéltük a srácokkal, hogy Gloria lesz az, aki felhívja a főbérlőt, a lányoknak úgy is megnyerőbb a hangjuk a telefonban. Nem tudom, miket mondott neki, de fél óra telefonálás után elégedetten közölte, hogy visszafizetik a foglalómat. Wow. Volt is nagy ünneplés...

Kéne spanyol házit írni. Szerencsére nem kapunk sok anyagot, a tanár nem híve a házi feladatnak. ÉN se :) De ezt a keveset nincs pofám nem megírni. Nah, meg a szavak, abból van elég, tőbb évre való is. Mindig jót nevetek, mikor kiszótárazom a dolgokat itthon. Amit nem értek az órán, kiírom egy kis lapra, meg még azt is, hogy milyen környezetben hallom őket, vajon mit jelenthet. Néha nagyon mellélövök, annyit mókázok rajta ...

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://sanyibcn.blog.hu/api/trackback/id/tr21326929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása